Usługa Teleopieki polega na korzystaniu z opaski bezpieczeństwa z systemem bieżącego monitorowania stanu seniora w miejscu jego zamieszkania oraz natychmiastowej reakcji w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia.

Z usługi Teleopieka mogą skorzystać mieszkańcy Elbląga, którzy spełniają przynajmniej jeden z poniższych warunków:

  • są osobami ze znacznym stopniem niepełnosprawności
  • są osobami niesamodzielnymi, u których stwierdzono konieczność stałej albo długotrwałej opieki lub/i pomocy innych osób w zakresie odżywiania, przemieszczania się, pielęgnacji ciała, higieny osobistej i otoczenia oraz prowadzenia gospodarstwa domowego z powodu naruszenia sprawności organizmu
  • mają ukończony 75 rok życia

Mieszkaniec Elbląga, zainteresowany usługą Teleopieka powinien:

  • zgłosić potrzebę skorzystania z usługi w Punkcie Przyjęć Klienta w siedzibie ECUS przy ul. Winnej 9 w Elblągu lub
  • zgłosić się do usługi telefonicznie, dzwoniąc pod jeden z poniższych numerów telefonu: 55/625 61 20 55/625 61 30

Zgłoszenia do usługi może dokonać również osoba trzecia, asystent rodziny lub pracownik socjalny.

 Usługa obejmuje:

  • dostarczenie odbiorcy kompletnego zestawu do teleopieki
  • urządzenie wyposażone jest w aktywną kartę SIM, która umożliwia jego prawidłowe funkcjonowanie
  • reagowanie w trakcie świadczenia usługi na przesłane do Centrum Monitoringu sygnały/zdarzenia zgodnie z procedurami reagowania
  • obsługa reklamacji ogólnych i technicznych zgłaszanych przez odbiorcę usługi przez pracownika Elbląskiego Centrum Usług Społecznych
  • obsługa procesu dezaktywacji usługi

Warunki korzystania z usługi, prawa i obowiązki Odbiorcy usługi:

  • usługa społeczna Teleopieki finansowana jest ze środków własnych gminy miasta Elbląg
  • odbiorca nie ponosi odpłatności za jej świadczenie
  • odbiorca usługi nie może udostępniać urządzenia do teleopieki osobom trzecim
  • usługa będzie świadczona na terenie miasta Elbląga, w miejscu zamieszkania odbiorcy usługi, całodobowo
  • obowiązek świadczenia usługi wygasa z chwilą zaistnienia jednej z poniższych przesłanek:
  • zmiana miejsca zamieszkania odbiorcy usługi (poza teren Gminy Miasto Elbląg)
  • umieszczenie odbiorcy usługi w Domu Pomocy Społecznej, zakładzie opiekuńczo-leczniczym lub placówce zapewniającej całodobową opiekę
  • zgon odbiorcy usługi
  • rezygnacja z usługi złożona w formie pisemnej przez odbiorcę
  • inne losowe przypadki

Usługa teleopieki realizowana jest od 1 stycznia do 31 grudnia 2025 r.

Realizatorami usługi są podmioty:

  • Comarch SA
  • HRP
  • Sidly Sp. z o. o