Usługa Teleopieki polega na korzystaniu z opaski bezpieczeństwa z systemem bieżącego monitorowania stanu seniora w miejscu jego zamieszkania oraz natychmiastowej reakcji w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia.
Z usługi Teleopieka mogą skorzystać mieszkańcy Elbląga, którzy spełniają przynajmniej jeden z poniższych warunków:
- są osobami ze znacznym stopniem niepełnosprawności
- są osobami niesamodzielnymi, u których stwierdzono konieczność stałej albo długotrwałej opieki lub/i pomocy innych osób w zakresie odżywiania, przemieszczania się, pielęgnacji ciała, higieny osobistej i otoczenia oraz prowadzenia gospodarstwa domowego z powodu naruszenia sprawności organizmu
- mają ukończony 75 rok życia
Mieszkaniec Elbląga, zainteresowany usługą Teleopieka powinien:
- zgłosić potrzebę skorzystania z usługi w Punkcie Przyjęć Klienta w siedzibie ECUS przy ul. Winnej 9 w Elblągu lub
- zgłosić się do usługi telefonicznie, dzwoniąc pod jeden z poniższych numerów telefonu: 55/625 61 20 55/625 61 30
Zgłoszenia do usługi może dokonać również osoba trzecia, asystent rodziny lub pracownik socjalny.
Usługa obejmuje:
- dostarczenie odbiorcy kompletnego zestawu do teleopieki
- urządzenie wyposażone jest w aktywną kartę SIM, która umożliwia jego prawidłowe funkcjonowanie
- reagowanie w trakcie świadczenia usługi na przesłane do Centrum Monitoringu sygnały/zdarzenia zgodnie z procedurami reagowania
- obsługa reklamacji ogólnych i technicznych zgłaszanych przez odbiorcę usługi przez pracownika Elbląskiego Centrum Usług Społecznych
- obsługa procesu dezaktywacji usługi
Warunki korzystania z usługi, prawa i obowiązki Odbiorcy usługi:
- usługa społeczna Teleopieki finansowana jest ze środków własnych gminy miasta Elbląg
- odbiorca nie ponosi odpłatności za jej świadczenie
- odbiorca usługi nie może udostępniać urządzenia do teleopieki osobom trzecim
- usługa będzie świadczona na terenie miasta Elbląga, w miejscu zamieszkania odbiorcy usługi, całodobowo
- obowiązek świadczenia usługi wygasa z chwilą zaistnienia jednej z poniższych przesłanek:
- zmiana miejsca zamieszkania odbiorcy usługi (poza teren Gminy Miasto Elbląg)
- umieszczenie odbiorcy usługi w Domu Pomocy Społecznej, zakładzie opiekuńczo-leczniczym lub placówce zapewniającej całodobową opiekę
- zgon odbiorcy usługi
- rezygnacja z usługi złożona w formie pisemnej przez odbiorcę
- inne losowe przypadki
Usługa teleopieki realizowana jest od 1 stycznia do 31 grudnia 2025 r.
Realizatorami usługi są podmioty:
- Comarch SA
- HRP
- Sidly Sp. z o. o