Usługa społeczna Mediacja skierowana jest do mieszkańców Elbląga:
- Osób i rodzin w kryzysie
- Osób, które ukończyły 75 rok życia
Mieszkaniec Elbląga zainteresowany usługą społeczną Mediacja powinien:
- wypełnić formularz na stronie internetowej www.ecus.pl/uslugi-spoleczne lub
- zgłosić potrzebę skorzystania z usługi w Punkcie Przyjęć Klienta w siedzibie ECUS przy ul. Winnej 9 w Elblągu lub
- zgłosić się do usługi telefonicznie, dzwoniąc pod jeden z poniższych numerów telefonu:
55/625 61 20 lub 55/625 61 30
Zgłoszenia do usługi może dokonać również osoba trzecia, asystent rodziny lub pracownik socjalny.
Warunki korzystania z usługi, prawa i obowiązki Odbiorcy usługi:
- Usługa społeczna Mediacja finansowana jest w ramach projektu pn. „Elbląskie Centrum Usług Społecznych” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
- Odbiorca nie ponosi odpłatności za jej świadczenie.
- Odbiorca usługi składając wniosek o usługę deklaruje jednocześnie swoje uczestnictwo w projekcie „Elbląskie Centrum Usług Społecznych”.
- Jedna rodzina może skorzystać ze wsparcia w wymiarze nie więcej niż 3 godzin zegarowych.
- Usługa będzie świadczona w miejscu wskazanym przez realizatora usługi, w pomieszczeniu przystosowanym do przeprowadzenia tego rodzaju wsparcia.
- Odbiorca usługi musi potwierdzić wykonanie usługi własnoręcznym podpisem na Karcie udzielonego wsparcia.
- Odbiorca zobowiązany jest wypełnić ankietę satysfakcji z wykonanej usługi w terminie jednego miesiąca od zakończenia usługi u koordynatora indywidualnych planów usług społecznych lub w formie elektronicznej na stronie internetowej www.ecus.pl
- Odbiorca usługi ma prawo do rezygnacji z usługi, którą należy złożyć w formie pisemnej (decyduje data wpływu do ECUS) lub osobiście u Koordynatora indywidualnych planów usług społecznych.
Usługa obejmuje:
- zapoznanie się z przedmiotem mediacji,
- wyjaśnienie zasad i celów mediacji,
- określenie potrzeb i interesów stron,
- zdefiniowanie przedmiotu sporu stron,
- prowadzenie sesji mediacyjnych mających na celu uzyskanie wzajemnie satysfakcjonującego i świadomego porozumienia stron zgodnie z ich wolą,
- pomoc stronom w ewentualnym sporządzeniu porozumienia mediacyjnego,
- sporządzenie protokołów z przebiegu mediacji,
- przygotowanie zaświadczeń na wniosek stron sporu lub na potrzeby instytucji zewnętrznych.