Z usługi Teleopieka mogą skorzystać mieszkańcy Elbląga, którzy spełniają przynajmniej jeden z poniższych warunków:

  • są osobami, które z uwagi na stan zdrowia wymagają monitorowania ich sytuacji i szybkiego reagowania
  • mają ukończony 75 rok życia

Mieszkaniec Elbląga, zainteresowany usługą Teleopieka powinien:

  • wypełnić formularz na stronie internetowej www.ecus.pl/uslugi-spoleczne lub
  • zgłosić potrzebę skorzystania z usługi w Punkcie Przyjęć Klienta w siedzibie ECUS przy ul. Winnej 9 w Elblągu lub
  • zgłosić się do usługi telefonicznie, dzwoniąc pod jeden z poniższych numerów telefonu

55/625 61 20 lub 55/625 61 30

Zgłoszenia do usługi może dokonać również osoba trzecia, asystent rodziny lub pracownik socjalny.

Warunki korzystania z usługi, prawa i obowiązki Odbiorcy usługi:

  • usługa społeczna ECUS-owe TAXI finansowana jest w ramach projektu pn. „Elbląskie Centrum Usług Społecznych” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020
  • odbiorca nie ponosi odpłatności za jej świadczenie
  • odbiorca usługi składając wniosek o usługę deklaruje jednocześnie swoje uczestnictwo w projekcie „Elbląskie Centrum Usług Społecznych”
  • odbiorca może korzystać z usługi przez okres 12 miesięcy w roku, po tym okresie może ponownie zgłosić się do usługi
  • odbiorca usługi nie może udostępniać urządzenia do teleopieki osobom trzecim
  • usługa będzie świadczona na terenie miasta Elbląga, w miejscu zamieszkania odbiorcy usługi, całodobowo; dopuszcza się możliwość świadczenia usługi w miejscu innym niż miejsce zamieszkania odbiorcy, np. w trakcie pobytu odbiorcy usługi w sanatorium
  • obowiązek świadczenia usługi wygasa z chwilą zaistnienia jednej z poniższych przesłanek:
  • zmiana miejsca zamieszkania odbiorcy usługi (poza teren Gminy Miasto Elbląg)
  • umieszczenie odbiorcy usługi w Domu Pomocy Społecznej, zakładzie opiekuńczo-leczniczym lub placówce zapewniającej całodobową opiekę
  • zgon odbiorcy usługi
  • rezygnacja z usługi złożona w formie pisemnej przez odbiorcę
  • inne losowe przypadki
  • odbiorca zobowiązany jest wypełnić ankietę satysfakcji z wykonanej usługi w terminie jednego miesiąca od zakończenia usługi u koordynatora indywidualnych planów usług społecznych lub w formie elektronicznej na stronie internetowej www.ecus.pl
  • usługa zostanie wyłączona w terminie do 3 dni od złożenia rezygnacji; rezygnacja z usługi powinna nastąpić w formie pisemnej (decyduje data wpływu do ECUS) lub osobiście u Koordynatora indywidualnych planów usług społecznych

 Usługa obejmuje:

  • Dostarczenie odbiorcy kompletnego zestawu do teleopieki, w jego skład wchodzi: urządzenie do teleopieki (w formie wisiorka na szyję lub opaski na rękę), ładowarka, instrukcja obsługi, deklaracja zgodności CE
  • Urządzenie wyposażone jest w aktywną kartę SIM, która umożliwia jego prawidłowe funkcjonowanie
  • Urządzenie zostanie włączone przez osobę, która wyjaśni odbiorcy zasady obsługi; po aktywacji z urządzenia zostanie wykonane połączenie testowe do Centrum Monitoringu
  • Monitoring zgodnie z funkcjonalnością urządzenia
  • Reagowanie w trakcie świadczenia usługi na przesłane do Centrum Monitoringu sygnały/zdarzenia zgodnie z procedurami reagowania
  • Obsługa reklamacji ogólnych i technicznych zgłaszanych przez odbiorcę usługi
  • Obsługa procesu dezaktywacji usługi

TELEOPIEKA REGULAMIN

Plakat do pobrania