Usługa społeczna pn. Mobilna usługa pomocy przy drobnych domowych usterkach niewymagających natychmiastowej interwencji skierowana jest do mieszkańców Elbląga:
- osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności
- osób niesamodzielnych, u których stwierdzono konieczność stałej albo długotrwałej opieki lub/i pomocy innych osób w zakresie odżywiania, przemieszczania się, pielęgnacji ciała, higieny osobistej i otoczenia oraz prowadzenia gospodarstwa domowego z powodu naruszenia sprawności organizmu
- osób, które ukończyły 75 rok życia i są osobami samotnymi lub zamieszkują wspólnie z drugą osobą, która również ukończyła 75 rok życia
Mieszkaniec Elbląga, zainteresowany usługą społeczną Mobilna usługa pomocy przy drobnych domowych usterkach niewymagających natychmiastowej interwencji powinien:
- wypełnić formularz na stronie internetowej ecus.pl/uslugi-spoleczne lub
- zgłosić potrzebę skorzystania z usługi w Punkcie Przyjęć Klienta w siedzibie ECUS przy ul. Winnej 9 w Elblągu lub
- zgłosić się do usługi telefonicznie, dzwoniąc pod jeden z poniższych numerów telefonu: 55/625 61 20 lub 55/625 61 30
Zgłoszenia do usługi może dokonać również osoba trzecia, asystent rodziny lub pracownik socjalny.
Warunki korzystania z usługi, prawa i obowiązki Odbiorcy usługi:
- Usługa społeczna Mobilna usługa pomocy przy drobnych domowych usterkach niewymagających natychmiastowej interwencji potrzeb finansowana jest w ramach projektu pn. „Elbląskie Centrum Usług Społecznych” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
- Odbiorca nie ponosi odpłatności za jej świadczenie.
- Odbiorca usługi składając wniosek o usługę deklaruje jednocześnie swoje uczestnictwo w projekcie „Elbląskie Centrum Usług Społecznych”.
- Odbiorca może skorzystać z usługi maksymalnie cztery razy w ciągu jednego roku, co oznacza że z listy dostępnych usług należy wybrać cztery usługi, które zostaną zrealizowane w ciągu jednego roku.
- Usługa będzie świadczona w miejscu zamieszkania Odbiorcy usługi.
- Odbiorca usługi musi potwierdzić wykonanie usługi własnoręcznym podpisem na Karcie udzielonego wsparcia.
- Odbiorca zobowiązany jest wypełnić ankietę satysfakcji z wykonanej usługi w terminie jednego miesiąca od zakończenia usługi u Koordynatora indywidualnych planów usług społecznych lub w formie elektronicznej na stronie internetowej www.ecus.pl
- Odbiorca usługi ma prawo do rezygnacja z usługi, którą należy złożyć w formie pisemnej (decyduje data wpływu do ECUS) lub osobiście u Koordynatora indywidualnych planów usług społecznych.
Usługa obejmuje:
- regulację/uszczelnianie drzwi
- regulację/uszczelnianie okien
- montaż/wymianę spłuczki, deski klozetowej
- naprawę, nasmarowanie, wymianę zawiasów; wyregulowanie zamków, klamek, gałek, uchwytów w drzwiach i szafach
- montaż półek, luster, obrazów, karniszy, uchwytów i wieszaków
- wymianę uszczelek w kranach, słuchawek, węży prysznicowych, baterii łazienkowych, podłączeń spłuczki
- drobne naprawy mebli (skręcenie lub sklejenie)
- podłączenie pralki, zmywarki
- montaż gniazdka elektrycznego/włącznika prądu
- udrażnianie zatkanych rur, wymianę syfonów
- uszczelnianie silikonem przecieków (wanna, brodzik, zlew, umywalka)
- montaż rolet pokojowych wewnętrznych
- odpowietrzanie kaloryferów
- naprawę listwy przypodłogowej
- montaż żyrandola
- wymianę żarówek
inne drobne naprawy, które zostaną zaakceptowane przez Realizatora usługi